מה הקשר בין רשות השידור לנדל"ן?

בסוף הכל חוזר לשוק הנדל"ן. מה כן תקבל המדינה (או לפחות מי שמושך פה בחוטים) מסגירת רשות השידור? נכסי נדל"ן בשווי של 270 מיליון ₪

השבוע שודרה מהדורת החדשות האחרונה בערוץ הראשון. לאחר מאבקים ומלחמות קשות אשר מנהלים עובדי הרשות, הפתיעו אותם זמן קצר לפני מהדורת יום שלישי ובישרו להם שזוהי המהדורה האחרונה שתשודר בערוץ.

 

הרבה דמעות, כעס ואכזבה ליוו את אותה מהדורה והביקורת הקשה על האחראים לסגירת הרשות, על הסיבות ועל הדרך שנעשו הדברים, לא מפסיקה לככב בכל ערוצי התקשורת.

 

הביקורות המציפות את הרשת הן משני הצדדים. ואפשר להתווכח רבות האם היתה הצדקה וזכות קיום לרשות ציבורית עם ליקויים כה רבים, שבמשך שנים ניסו וביקשו לתקנם אך ללא הועיל.

 

האם היתה אבטלה סמויה ברשות כפי שטוענים רבים? האם באמת היתה תמורה לאגרה? בטח ובטח בימים אלו שהערוצים המסחריים משקיעים כספים רבים, נלחמים על הרייטינג ומשדרים את התוכניות, הסרטים והסדרות הכי מבוקשים.

 

גם על הדרך שבה נעשו הדברים ומתייחסים לעובדים אפשר להתווכח ולכל צד יש את האמת שלו.

 

על דבר אחד אי אפשר להתווכח והוא שווי נכסי הנדל"ן עליהם ישבה רשות השידור.  

 

ערוצי הטלוויזיה והרדיו של רשות השידור יושבים במבנים ישנים אמנם, אך ממוקמים באזורים אסטרטגיים על פיסות קרקע יקרות גם בתל- אביב וגם בירושלים. שווים הכולל של נכסי רשות השידור נאמד בכ - 270 מיליון ₪.

 

 הנדל"ן היקר של רשות השידור שמישהו חפץ ביקרו. צילום: חנניה הרמן, לשכת העיתונות הממשלתית. 

 

כחלק מסגירת הרשות אותם מבנים יוחזרו לרשות המדינה וימכרו (חלקם כבר נמכרו) במכרזים לחברות ענק אשר, במסגרת התחדשות עירונית ופינוי שטחים ציבוריים תבוצע עליהם בנייה משולבת של מגדלי מגורים, תעסוקה ושטחי מסחר.

פינוי שטחים במיקומים אסטרטגיים  והשבתם למדינה נעשה בשיתוף והסכמה עם מנהל מקרקעי ישראל.

 

עד כמה אסטרטגיים המיקומים של רשות השידור?

בתל אביב מדובר על דרום הקריה ובירושלים במתחם שערי צדק ורוממה.

 

בתל אביב מצטרף השטח של רשות השידור לתנופת הבנייה של מתחם הקריה, אשר הנפיקה לנו את מתחם שרונה היוקרתי. גם הפעם מדובר בפינוי לצורך בניית שטחי תעסוקה ומסחר בתוספת של הקצאת שטח בגודל של 9,000 מ"ר לבנייה של כ – 300 יחידות דיור חדשות במרכז תל -אביב.

 

בירושלים התכנון לפנות את מתחם רוממה לטובת כ – 300 יחידות דיור חדשות כולל קומות תת קרקעיות ובנייה לגובה. וכמו כן בתכנון לפנות גם את מתחם שערי צדק ובניין נוסף בירמיהו לטובת בנייה חדשה.

 

כן יקום התאגיד, לא יקום התאגיד, כן בוזבזו לשווא כספים על סגירת הרשות והקמת התאגיד או שלא, הוויכוחים ימשכו עוד שנים רבות כנראה.

 

מה שבטוח למישהו שם בצמרת שמושך בחוטים הנכונים, סגירת הרשות ופינוי הדינוזאורים מהמבנים הישנים, במיקומים הכי אסטרטגיים שאפשר לבקש זה לגמרי הצליח ולגמרי משתלם עבורו.